marți, 12 noiembrie 2013

Întrebări și răspunsuri ... despre cărți

Se numește „leapșă” și conform spuselor Andreei, care mi-a pasat-o, se pare că face parte din istoria blogging-ului. Ceva de genul cuiva îi vine o idee pe care o pasează altora pentru a dezvolta subiectul sau pentru a-și spune propria opinie. Poate vă întrebați de ce s-ar obosi cineva să continue ideea altcuiva când fiecare are propriile idei? Ei bine, eu văd doar avantaje pe toate planurile: se crează noi legături între bloggeri și cititori, cititorii pot afla mai multe despre persoana care se află în spatele cuvintelor și nu în ultimul rând, ideea se transformă într-un articol elaborat, colorat de diferitele puncte de vedere ale participanților.

Acum, revenind la subiectul de azi, mingea a ajuns și în terenul meu, sau mai bine zis pe pagina mea. La invitația Andreei, alias TomataCuScufiță, voi răspunde la întrebări așteptând să citesc și răspunsurile voastre la întrebările de mai jos... sau măcar la câteva dintre ele.

  1. Prima mea amintire cu mine citind: Din povestirile mamei, am învățat primele litere pe la vârsta de cinci ani, când am început să buchisesc pe cutia de chibrituri. Mama îmi spunea că citeam perfect, însă eu cred că învățasem pe de rost textul imprimat pe cutie și îl recitam cu un aer de mare cititoare. Dar eu nu îmi mai amintesc atât de bine momentele acelea, așa că nu știu dacă să le iau în considerare. Ce îmi aduc eu aminte sunt cărțile cu Povești Nemuritoare. Aveam câteva volume însă Povești Nemuritoare Volumul 23 este cel care ar putea foarte bine să răspundă și la întrebările 2, 3 și 8.
  1. Prima carte pe care am citit-o și recitit-o: Am citit multe cărți, multe le-am recitit. De fapt, dacă mă gândesc bine, puține sunt cărțile pe care nu le-am citit cel puțin de două ori. Pe lângă Poveștile de care am fost dintotdeauna îndrăgostită, dintre primele cărți citite și recitite îmi amintesc cu drag de Tulie Radu Teacă a lui I.I.Mironescu, o carte scrisă cu foarte mult umor, Poeziile lui M.Eminescu (dacă pot fi luate în considerare) și după ce am mai crescut, Mândrie și Prejudecată a lui Jane Austen și romanele de război ale lui Sven Hassel precum Legiunea Condamnaților, Camarazi de Război, Gestapo, etc. Dar nu pot să nu menționez cartea pe care nu numai că am citit-o și recitit-o, ci am savurat fiecare rând, fiecare pagină, fiecare capitol nu doar o dată sau de două ori ci de vreo șapte ori, Nobila Casă a lui James Clavell.
  1. O carte pe care fiecare copil ar trebui să o citească: Aici am o mică nedumerire întrucât nu știu dacă întrebarea se referă la o carte pe care aș recomanda-o sau este obligatoriu să o fi citit și eu la rândul meu. Dacă ar fi să recomand o carte pe care am citit-o și o recomand fiecărui copil, aș spune Insula Misterioasă a lui Jules Verne. Dacă însă aș recomanda o carte pentru copii foarte citită și din câte înțeleg apreciată în zilele noastre, aș aminti Jurnalul unui Puști, pe care sincer și eu aș vrea să o citesc.
  1. Locul meu preferat de citit: Nu am un loc special pentru citit, deși mi-ar plăcea o gradină plină cu verdeață și flori multicolore și un hamac relaxant. Dar cum nu le am, îmi place să mă cuibăresc într-un fotoliu confortabil în care mă pot cufunda în lectură, doar eu și gândurile mele, pentru că trebuie să recunosc atunci când citesc mintea mea pleacă departe, urmând cursul acțiunii, precum o frunză căzută pe luciul apei, purtată de cursul unei ape curgătoare.
  1. Accesorii obligatorii în timpul lecturii: Aici trebuie să spun că am nevoie de un singur accesoriu: ceașca de cafea. Ah, era să uit de carte, dar cartea se subînțelege. Îmi plac nespus aroma cafelei proaspăt preparate dar și mirosul cărților noi, mirosul paginilor încă ușor lipite pe margini. Și mai este ceva de care nu trebuie să uit: hainele confortabile și șosetele călduroase. Sunt cam friguroasă din fire și orice mică adiere mă obligă să întrerup șirul lecturii și, sincer, asta nu îmi prea place.
  1. Numărul cărților de pe lista mea de lecturi viitoare: Nu am făcut niciodată, până acum, o listă cu lecturi viitoare. Nu am nici măcar o listă a lecturilor trecute. În general, citesc ce îmi pică în mână, în funcție de timpul pe care îl am la dispoziție. Pot afirma însă cu tărie că nu sunt mulțumită de cât am citit în ultima vreme și mi-aș dori să remediez această problemă. Dacă voi reuși, rămâne să văd. Vă voi ține la curent cu progresele mele literare.
  1. Ultima carte pe care am primit-o sau am cumpărat-o: Ultima carte pe care am cumpărat-o a fost un roman al Hertei Muller, cadou pentru tata, cel de la care am moștenit bucuria de a citi, însă din câte am înțeles de la el, cartea a fost prea greoaie chiar și pentru un pasionat de literatură așa cum este el.  O altă carte pe care am primit-o eu cadou este Lebăda Neagră, despre care am și scris un articol acum două săptămâni.
  1. O carte care mi-a schimbat viața într-un fel: Hmm, întrebarea aceasta mă cam pune în încurcătură. Sunt multe cărți din care am avut câte ceva de învățat dar nu pot spune că este una care mi-a schimbat viața. Ce pot spune, este că de exemplu, Nobila Casă m-a făcut să îmi doresc să vizitez Hong Kong-ul și sper să vină și acea zi, cândva. Idiotul lui Dostoievski m-a învățat că de multe ori, de foarte multe ori, aparențele înșală și trebuie să privim cu foarte mare atenție în jurul nostru, cu alte cuvinte, trebuie să învățăm să nu tratăm nimic cu superficialitate, iar romanele lui Jane Austen mi-au arătat că fericirea este chiar în fața noastră însă uneori suntem prea mândri, prea raționali, sau prea plini de prejudecăți, prea preocupați ca să o vedem.
  1. O carte care nu-mi place, dar pe care toată lumea pare s-o iubească: Aici nu am nici un dubiu. Nu îmi place Eat, Pray, Love. Și nu înțeleg de ce, pentru că toate persoanele care au citit cartea sunt mai mult decât fascinate de această carte. Eu nu. Și în plus, mă enervează la culme când sunt comparată cu personajul principal din această carte. Este adevărat că atât eu cât și Liz (eroina) ne aflăm într-un moment de cumpănă al vieții noastre, dar alte asemănări, chiar nu găsesc. Dar, nah, de multe ori cei din jurul nostru ne văd altfel decât ne percepem noi înșine, așa că, pot spune doar atât: Nu îmi place această carte ... și nici filmul cu Julia Roberts.
  1. Trei dintre scriitorii mei preferați: Cred că am dat deja răspunsul la această întrebare. Am mai mulți autori preferați, dar în top trei se află: James Clavel, Jane Austen și Jules Verne. Lista ar putea continua cu Sven Hassel, Tom Clancy, Agatha Cristie și mulți, mulți alții.
Cam asta a fost, cam asta sunt eu. Pasionată de romane de dragoste, de aventură, de romane polițiste, de romane de război. Sunt pasionată de cărți dar spre rușinea mea aloc prea puțin timp pentru această pasiune. Sper să remediez acest lucru în viitor. Acum sunt curioasă ce răspunsuri aveți voi referitor la întrebările de mai sus. Știu că voi, cititorii mei sunteți mai reținuți în postarea de comentarii, dar vă încurajez să o faceți. Și pentru că subiectul mi-a fost pasat, îl voi da și eu mai departe către Oana D și Ana-Lavinia. Fetelor, mingea este la voi. Puteți să o preluați dacă doriți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu