miercuri, 18 septembrie 2013

Orizontul vederii tale

A trecut vara, a trecut vacanța, a trecut și prima zi de școală. A doua zi de școală a adus cu ea și mult iubitele teme de casă. Și ce poate fi mai frumos atunci când vorbim despre teme de casă, decât o compunere, mai ales atunci când talent nu prea este.

Da, prima oră de română a adus cu ea și o primă provocare. O compunere cu titlul „Orizontul vederii tale”. Am auzit titlul și încercam deja să îmi imaginez oare ce voia doamna să spună, oare ce ar dori să citească doamna la o compunere cu un așa titlu. Un titlu mai general, mai neclar, mai ambiguu de atât nu cred că putea alege. Deja mă gândeam cu groază că nu prea știu cu ce să încep, cum să îmi ajut copilul să compună un eseu care să nu fie mult peste nivelul său de creație și înțelegere. I-am povestit și soțului despre tema de casă primită și nu m-am mirat deloc atunci când a zis că este „F” (l-am închis la Fazan, pentru cunoscători).

Însă cea mai mare surpriză nu a fost tema în sine ci compunerea pe care fiul meu a avut inspirația să o scrie în timp ce eu eram încă destul de încurcată de titlu. Vă las să citiți compunerea, repet scrisă exclusiv de fiul meu, care vă asigur că până acum compunea propoziții simple (subiect plus predicat). Lectură plăcută și aștept comentariile voastre.

***
Orizontul vederii mele
Pentru unii oameni, primăvara este frumoasă de la ciripitul păsărelelor mici și drăguțe. Florile cresc, se fac frumoase, cu un parfum deosebit. Copacii cresc, înmuguresc, așa se întâmplă și cu pomii, fac flori și fructe care se vor coace.
În fiecare dimineață, păsărelele se trezesc și ciripesc anunțând o nouă zi. După vacanța de Paște elevii se reîntorc la școală. Doamna dirigintă îi roagă pe copii să povestească ce au făcut fiecare în vacanță.
Multor oameni le-ar plăcea să fie primăvară în fiecare lună.
***

Nu este perfectă, însă este foarte frumoasă. Eu am fost impresionată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu