miercuri, 14 august 2013

Expert în planificare, dezastru în executare

Sunt expertă în planificare. Planific fiecare pas, fiecare etapă, fiecare clipă, întocmesc liste detaliate ”de făcut”, analizez totul până în cel mai mic amănunt. În viața profesională am specializare de project manager și în plus posed o gândire analitică așa că nu ar trebui să fie o surpriză faptul că mă pricep să fac planuri.

Când vine vorba despre executarea planului parcă mă blochez. De fiecare dată, ceva ”musai” nu iese bine. Nu pot să îmi explic unde greșesc. Planul sigur e bun, doar sunt expertă. Reiau fiecare pas al planului și acesta este corect întocmit. Ce se întâmplă? Doar este planul meu. Mie ar trebui să îmi fie cel mai simplu să îl duc la îndeplinire. Și totuși nu este așa.

Poate planul e prea detaliat? Nu pot recunoaște asta ... e ca și cum mi-aș spune singură că nu sunt chiar expertă în planificare. Nu, sigur nu asta este problema. Poate am obosit în urma procesului de planificare și nu mai am energie pentru execuție? Ar fi o explicație posibilă. Poate îmi pierd motivația pe parcurs? Și asta este posibil. Și atunci ce să fac pentru a duce planul la îndeplinire?

Știu. Delegare. Să pun pe altcineva să o facă în locul meu sau măcar să îi las să mă ajute. Aici trebuie să mai învăț meserie. La delegare nu mă pricep prea bine. Cu pretențiile mele de perfecționistă, am impresia că doar eu pot să fac totul perfect. Adevărul este că nu le pot face singură pe toate. Ar trebui să îi angajez și pe cei din jurul meu. Unii poate abia așteaptă să le acord puțină încredere, alții poate vor să învețe să facă lucruri noi.

Trebuie să deschid mai bine ochii și să privesc în jurul meu. Sunt atâtea persoane care vor sincer să mă ajute. De ce să nu le dau ocazia de a o face? Și așa, mai învăț și eu ceva, să am încredere în oameni, să învăț de la ei bucuria de a învăța ceva nou, să mă perfecționez și în relațiile interumane. La asta nu prea excelez, încă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu