miercuri, 24 iulie 2013

Să fac ce îmi place sau să îmi placă ce fac?

Prima dată, am auzit replica ”e mai bine să faci ce îți place decât să îți placă ceea ce faci” într-un film. Apoi a circulat o vreme pe un poster pe Facebook. Mai nou, sfaturi despre carieră, sfaturi privind secretul fericirii încarcă paginile internetului cu această afirmație. Și mi-am spus, da, într-adevăr norocoase sunt persoanele care ajung să facă în viață ceea ce le place. Eu fac parte din cealaltă categorie a celor cărora au fost nevoiți să învețe să le placă ceea ce fac. Și vă spun din proprie experiență că nu este deloc ușor.

Dar oare e adevărată replica? Cunosc mai multe persoane care trăiesc făcând exact ceea ce le place. Ce norocoși sunt acei oameni, îmi spun în permanență. Ce poate fi mai plăcut decât să faci ceea ce îți place și să fii și plătit pentru asta. Cu tot norocul pe care eu consider că îl au, aceste persoane tot nemulțumite sunt. Nu din aceleași motive ca și mine, însă nemulțumirea tot nemulțumire este, indiferent de motivul din spatele ei.

Stă în firea omului să fie în permanență nemulțumit de ceea ce are sau de cât are. De ce se întâmplă asta? Oare această nemulțumire să fie cheia pentru tot ce înseamnă progres și evoluție? Probabil. Dacă fiecare om în parte ar fi fost pe deplin mulțumit și stătea cuminte în banca lui, omenirea ar fi arătat diferit azi. Așa că, cel puțin din acest punct de vedere, nemulțumirea fiecăruia dintre noi este un lucru constructiv, însă doar privind lucrurile la modul general.

Dar pentru fiecare individ în parte, unde duce această nemulțumire? Înspre o luptă interioară permanentă cu noi și noi dorințe care se cer a fi satisfăcute. La final, ajung să cred că nici nu mai contează atât de mult dacă fac ceea ce îmi place sau îmi place ceea ce fac. Important este să nu renunț și să țin întotdeauna cont de ceea ce îmi place, indiferent dacă vine din interior sau prin învățare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu